יום שני, 11/11/2019י"ג חשון התש"פ

שעה: 00:00

מיקום: מתנס קצרין

מחיר: 35 ₪

event_img

 

הקרנת הסרט "המזכיר" ולאחר מכן מפגש עם יוצרת הסרט - מולי לנדסמן

יפתח צורן היה המזכיר הגאה של קיבוץ חולתה. הוא היה בשר מבשרו של הקיבוץ, נולד, גדל והתחנך בו, התחתן והקים בו
משפחה. בנותיו, נעה וגילי, הסתובבו בשבילי הקיבוץ גאות ומאושרות. כולם הכירו את משפחתן ועבורן היה הקיבוץ גן עדן אמיתי. תמונת האושר ללא גבולות הזו התנפצה בשנות ה 90 של המאה הקודמת, אחרי שהתברר שיפתח מעל בכספי הקיבוץ וגנב ממפעל "דפנה". כשהדבר התגלה, הביאה התפוצצות הפרשה לשבר עמוק. בין המשפחה והקיבוץ, בין יפתח, אשתו ובנותיו. עד היום, עשרות שנים אחרי כן, הפצע הזה פתוח ועם השנים היו לו השפעות טרגיות איומות, מרחיקות לכת, על חיי כל המעורבים.

"המזכיר" הוא סרטה של מולי לנדסמן, שהיתה ילדת חוץ בחולתה ואומצה על ידי משפחת צורן. האינטימיות שלה עם בנותיו של יפתח מאפשרת לה גישה של בת משפחה לסיפור ואף שחלקו הראשון של הסרט מתניע לאט, היא מביאה את הסיפור המשפחתי אל המסך כדרמה המטלטלת שהוא. בסיפור של צורן, שהתאבד בבליעת חומצה כעשור אחרי שגורש מהקיבוץ, מתקיימים מרכיבים טרגיים וסוערים: בן המקום שבועט בערכים עליהם גדל, השקרים והמעילה, הביוש והגירוש שלו ושל משפחתו מגן העדן, שמחקו באבחה את כל מה שנתן. ואחריו, הדיכאון העמוק של השנים האחרונות.

"המזכיר" הוא סרט תעודה שיכול היה גם להיכתב כספר עב כרס. ככזה הוא לא רק סיפור משפחתי כואב, אלא גם משל על החלום הקיבוצי ושברו.

 

מחיר כרטיס: 35 ₪

לאזרח ותיק: 25 ₪

 

למידע נוסף מלאו את הפרטים: